28.5.06

LUA ADVERSA

Cecília Meireles


Tenho fases, como a lua
Fases de andar escondida,
fases de vir para a rua...
Perdição da minha vida!
Perdição da vida minha!
Tenho fases de ser tua,
tenho outras de ser sozinha.

Fases que vão e vêm,
no secreto calendário
que um astrólogo arbitrário
inventou para meu uso.

E roda a melancolia
seu interminável fuso!
Não me encontro com ninguém
(tenho fases como a lua...)
No dia de alguém ser meu
não é dia de eu ser sua...
E, quando chega esse dia,
o outro desapareceu...

Cecília Meireles

17 Comments:

Blogger Menina_marota said...

Um dos poemas que mais gosto e mais me identifica...
Gostei de conhecer o teu Blog.
Grata pela partilha.

Um abraço ;)

7:02 AM  
Blogger Rodrigo Sluminsky said...

Adorável convergência de desideratos, seu blog! Parabéns!

8:33 PM  
Blogger MGomes said...

Foi a minha primeira visita e gostei. Voltarei sempre que for oportuno, afinal poesia, também nos alimenta a alma, não é?

10:10 AM  
Blogger K.F. said...

ótima escolha... perfeito poema!

9:09 AM  
Blogger Fernando Palma said...

As fases são o que importa...a transição delas é o necessário para a sobreviv~encia. Até mais do que elas proprias.
.
[]´s!

3:04 PM  
Blogger Vivis said...

Estou a indentificar qual fase me encontro,
e incrivel como a cada luar me vem justamente este poema.
Beijo

4:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info
98 body jetta kit dishwashers+consumer+reports 1981 volvo body parts bomex mitsubishi body kit Vitamins nutritional supplements Kirkland jeep Wackiest street names mitsubishi oklahoma home business opportunity Use a scanner as a barcode scanner hyundai sonata body kit Expressions contact lenses acuvue bifocal contact http://www.insurance-quotes-4.info/term_life_insurance_quoats.html opt+in+email+list+expert+tkl+interactive ml class mercedes body kits

1:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Porsche march sales Lg 1010 batteries Msn dialup run flat tires Interior designer gilmanton Online hold &aposem inspector 2.08 Where can i get adderall without a prescription http://www.erotic-lingerie-7.info Butalbital net didrex online cod V4 minivan Free anal xxx pics Tomtom 700 gps car Make keyless work with engine running message boards online pharmacies Alarm system licensing california Santa monica cosmetic dentistry World's largest diamond http://www.celebrex-4.info

12:51 AM  
Blogger Ana R. Barbosa said...

adoro esse poema!
muito bom seu blog!

8:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ηello there, ѕimply become aωагe оf yοur weblоg through Goоgle, anԁ locаted that іt is reаlly
infοrmаtіve. І'm gonna watch out for brussels. I will appreciate when you continue this in future. A lot of other people can be benefited from your writing. Cheers!
Feel free to surf my weblog 1 month loan

8:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

valium online generic valium mylan - buy generic valium online no prescription

9:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ηi! This is my first сοmment hеre so I ϳust wantеԁ to give a quick ѕhout out and saу I
truly enjoy reading уour aгticles. Can you rесommenԁ
any other blogs/websites/foгums that deаl with the samе subjеcts?
Thanκs fоr your tіmе!

my webѕite: Property for Sale

9:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Very energetic article, I liked that a lot. Will there bе a
part 2?

Alѕο visit my weblog :: bad credit loans

8:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

best buy tramadol buy tramadol onlinereviews - buy tramadol with mastercard

7:46 AM  
Anonymous Anonymous said...

http://www.achildsplace.org/banners/tramadolonline/#3840 buy tramadol medication - buy tramadol cod overnight

8:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

Buy Tramadol Online buy tramadolno prescription overnight - buy tramadol rx

12:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

buy ambien online uk where buy ambien - where can i buy ambien sleeping pills

11:39 PM  

Post a Comment

<< Home